laupäev, 13. veebruar 2010

Madise vend ...


Ei teagi, kuidas seda juttu alustada.
Juhtus see küllaltki kaua aega tagasi, olin alles noor ja roheline ning inimesi teadsin-tundsin vähe.
Kui on vaja mõni töö kirja panna, aga inimene on võõras, siis nime küsin ma harva. Lihtsalt on välja kujunenud oma süsteem ja töid panen kirja märksõnade abil.

Nii seegi kord, kui tuli Madis ja tahtis oma vennale juuksuriaega.
-Pane kirja, et minu vend, et Madise vend, noh. Küll sa ta ära tunned.
Tal olevat juubel, 60 ja puha, minu juurest läheb sauna ja siis tema jaoks korraldatud pidusse. Kellaaeg oli päeval kolmeks.

Sel päeval oli rahvast palju, segadus suur ja kui aeg sealmaal, siis küsisin, et kes on Madise vend. Tal on kell kolm aeg kinni pandud ja nüüd oleks tema kord.
Tõusiski üks mees püsti ja ütles, et tema on Madise vend.
-Kas sina oled Madise vend? küsisin igaks juhuks üle.
-Ja, Madis on minu vend.

Hakkasin siis tööle ja ise mõtlesin, et kui ma ei oleks küsinud, siis nägupidi ma neid kokku küll pannud ei oleks. Inimesed on ikka väga erinevad, hoolimata sellest, kas nad on vennad või mitte.

Lõpetasin selle töö, siis hakkasin järgmist tegema ja siis veel järgmist.
Üks mees traavis ees koridoris ja iga ringiga tema meeleolu langes ja ärritus tõusis. Tavaliselt ma niisugustele inimestele tähelepanu ei pööra. Kui vaja, küll siis küsitakse, aga tihti otsitakse põhjust, et mulle oma tusameelt välja valada. Ja ikka sellepärast, et järjekord on pikk. Süüdi olen ju mina, mitte need mehed, kes just selsamal hetkel on otsustanud juuksurisse tulla.

Ja siis see tuli:
-Sellest majast on kapitalism veel väga kaugel.
-Millest te seda järeldate? küsisin.
-Vot sellest, et mul oli kell kolm aeg kinni pandud ja kui kaua ma ootama pean?
-??? Mis teie nimi on?
Ei mäletagi, mis ta nimi oli, aga lõppu lisas, et ta on Madise vend.
-Oi, aga ma juba tegin Madise venna korda. Kui palju teid siis on?
-Mina ei tea, kellel sa juuksed ära lõikasid, aga mul oli kella kolmeks aeg kinni pandud!
Ise aga muudkui traavis ühest seinast teise ja iga tiiruga läks jalaaste tugevamaks.
-Niisugusel juhul pidite te hiljaks jääma, sest kella kolmest ma küsisin, kas Madise vend on siin ja kuna leidus niisugune inimene, siis tema ka selle aja endale sai.
-No mis sest, et ma natuke hiljaks jäin, oleks võinud küsida?
-Mida küsida? Te ise oleksite võinud sisse tulles öelda, kes olete. ma ju ei tunne teid ja kus mina tean, et neid Madise vendasid täna mul mitu tükki siin reas on? Ma hea meelega aitan teid, kui mingi aeg veel sobib.

See klient, kes toolil istus, pakkus ise välja, et ta võib oma poolikult tehtud soenguga oodata, peaasi, et see järgmine Madise vend korda saab.

Aga see viimane ja vist ka õige Madise vend oli nii vihane, et pani uksega paugutades minema.

Ja mälutu, nagu ma olen, ei tea ma siiamaani, kelle ma Madise venna pähe korda tegin.
Kas oli ka tema venna nimi Madis või kasutas lihtsalt õigel ajal õiget hetke. Ja kui aus olla, siis see viimane mees oli Madisega natukene sarnane küll. Ju ta siis see õige vend oli :))

Kommentaare ei ole: